איך לבלות עם הילדים בחופש חנוכה? כל הטיפים לפניכם

פעילויות לילדים בחנוכה

חג החנוכה מוציא את הילדים לחופשה ארוכה במיוחד ואותנו משגרת יום עבודה. חופשה זו מהווה הזדמנות מצוינת עבורכם ההורים לבלות יחד עם הילדים ולאפשר להם חוויות גם ממופעים וגם מבילוי ביתי לאור נרות החג והכנת מטעמי חנוכה יחדיו. יש אין ספור פעילויות בחג החנוכה שמיועדות לילדים, החל מ: פסטיגל או פסטיבל שירים והצגות רבות שרצות בכל הארץ ועד לטיולים בעקבות המכבים ושאר אטרקציות בטבע. חשוב מאד להתאים את כל הפעילויות לטווח הגילאים של הילדים ולתחומי העניין האישיים שלהם. במאמר זה נעניק מספר טיפים והמלצות – מה לעשות יחד עם הילדים בחג האורים? וליהנות לא פחות מהם.

פעילות חוץ בחנוכה לכל המשפחה

במידה ונרצה לבלות מחוץ לבית, יש מגוון רחב של אפשרויות בילוי שתמצאו בכל עיר. שלל הצגות ומחזות המיועדים לחג ותערוכות שמיועדות לכל המשפחה כמו: תערוכת "ההומור" בבית התפוצות. לא רחוק משם, תוכלו לבקר במוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט, שם תוכלו לצפות במיוחד בחג חנוכה הקרוב בתערוכה חדשה – "חרקים ובגדול!".

אפשר ללכת לסרט קולנוע שמיועד לכל המשפחה וזה עתה יצא לאקרנים, תוכלו לנסוע לירושלים לבקר באקווריום ישראל – האקווריום היבשתי הראשון והיחיד במזרח התיכון שעוסק בים סוף ובים התיכון. ביום יפה, מומלץ להגיע לפארקים שיש בהם מתקנים מיוחדים ועוד. במידה ואתם שוקלים לקחת את ילדיכם להצגה או פסטיגל, חשוב לרכוש כרטיסים מבעוד מועד. מומלץ שבמהלך החג נגוון את סוגי הפעילויות שאנחנו יוצאים אליהם עם הילדים מחוץ לבית, על מנת שכל פעילות תעניין ותסקרן את הילדים והם ירגישו עושר חווייתי ואת ניחוח החג.

נצלו את החופשה לזמן איכות

מומלץ כמו בכל חופשה עם הילדים, לנצל את הזמן הזה גם לזמן איכות בבית. לא פעם, חג החנוכה נופל על ימים גשומים ואין הנאה גדולה יותר מלהצטופף ולהתכרבל יחד בסלון וליהנות מפעילות משותפת.

יצירות – ילדים רבים נהנים מיצירה. חנוכה זה חג מושלם ליצירות מכל סוג. תוכלו לעטר חנוכיות מגבס, ליצור מחמר מיוחד כדים, לצבוע אותם ולעטר בקישוטים או בנצנצים. להכין מובייל של סביבונים מנייר ועוד. את כל החומרים תוכלו לרכוש בחנות יצירה ולקבל שם עוד מגוון רעיונות.

משחקי קופסה – היום יש מבחר של משחקי קופסה שאפשר לשחק בהם יום שלם. אולם תמיד נמליץ על משחק מונופול שמלהיב את הילדים וגם את המבוגרים שבינינו.

לבשל ביחד – אין כמו בישול משפחתי ובחנוכה עוד יותר! כל ילד ישמח להכין בעזרתכם סופגניות ולביבות תפוח אדמה ולאכול אותם מיד כשהם עוד חמים ויפים למראה. לצורך זה תמצאו מתכון לסופגניות מנצח במיוחד וגם מתכון לביבות תפוחי אדמה, רכשו את כל המצרכים, הזמינו את הילדים להצטרף אליכם בהכנה, תנו להם משימות תואמות את גילם וקדימה לעבודה!