איך להכין את הילדים לשנת לימודים חדשה?

איך להכין את הילדים לשנת לימודים

הנה תמה שנת לימודים נוספת ואנו נכנסים לחודשי החופש הגדול. כמו בכל שנה, גם השנה אנחנו מבטיחים לעצמנו שלא נדחה הכל לדקה התשעים, ואין מצב שניתפס לא מוכנים לתחילת שנת הלימודים החדשה, כאשר כל הסידורים והקניות עוד לפנינו והראשון לספטמבר כבר פה… השנה, אנו אומרים לעצמנו, נתחיל את ההכנות, ההתכוננויות והארגונים מבעוד מועד, נקדים ונתחיל במלאכה כבר במחצית החופש. אך כפי שקורה פעמים רבות, הימים חולפים להם, ויום רודף יום, ופתע פתאום נגמר לו החופש ואפילו חולצות בית ספר לא הספקנו לקנות.

אם גם לכם מוכרת הסיטואציה – ייתכן שהטיפים הבאים יוכלו לסייע לכם. אנו יודעים שהמפתח לחופש גדול מוצלח ומהנה תלוי בהכנה נכונה של ההורים והילדים. כפי שאנו מתכננים את הנופש בחו"ל ואת הביקורים באטרקציות השונות, תכנון נכון של תהליך הכנה וההסתגלות לחזרה ללימודים הוא המפתח לחזרה קלה ונוחה לשגרת השנה הרגילה.

  • מטלות, אחריות ועצמאות – חזרה למסגרת ספסל הלימודים עשויה להיות קשה ומאתגרת לילדים אחרי חודשי החופש הארוכים אותם העבירו בבטלה יחסית. ניתן לסייע להם באמצעות קביעה משותפת של מטלות ומשימות שעליהם לבצע במסגרת קבועה. כך גם החזרה למסגרת הלימודית תהיה קלה יותר.
  • איזון שעות ההשכמה והשינה – כשבועיים שלושה לפני סוף החופש ותחילת הלימודים, הקפידו להחזיר את החיים בבית לשגרה, נרמלו שוב את שעת השינה והקימה.
  • זמן קריאה לפני השינה – קריאה לפני השינה היא דרך מצויינת להרוויח שינה טובה ואיכותית יותר, בנוסף ליתר היתרונות הרבים של הקריאה. נסו לעודד את הילדים לאמץ הרגל זה באופן קבוע.
  • ציוד בית הספר – קבעו יחד ומראש את כל ציוד בית הספר שיש לקנות (מחברות, קלסרים, יומנים, עפרונות וכדומה), חשבו את התקציב המיועד לקניית הציוד, וקבעו תאריך יעד בו אתם יוצאים לקניות, מוטב מוקדם, לפני עליית המחירים.
  • חולצות בית ספר – פנו זמן לרכישת חולצות בית ספר איכותיות שיחזיקו מעמד לאורך השנה והדפיסו את הסמל לתלבושת האחידה.
  • היכרות עם בית הספר – במידה והילדים עולים לכיתה א', או מצטרפים לבית ספר חדש, חשוב לערוך להם היכרות מקדימה עם ביה"ס החדש. קחו אותם לסיור בבית הספר, הכירו להם את הבנין, הכיתות והמורה, וכמו כן אל תוותרו על מפגש כיתתי, אם מתוכנן כזה.
  • הגעה לבית הספר – אם הילד עתיד להגיע ולחזור בכוחות עצמו, הכירו לו את המסלול/ אמצעי התחבורה וכו'.
  • הכנה נפשית להורים – הכינו גם את עצמכם לשנה החדשה, מלאו מצברים, ותהנו עם ילדיכם ככל הניתן.

והנה, בדיוק כשכבר נדמה היה שלא יגמר לעולם, הסתיים ונגמר החופש הגדול ובפתח עומדת וממתינה לה שנה חדשה, על כל הטוב שעתיד לקרות בה. השנה, אנו גם מוכנים ומזומנים לקראתה.