כריך בריא לילדים: איך תהפכו את הסנדוויץ לחלק מהתזונה הבריאה ביום

כריך בריא

תזונת ילדינו היא דבר החשוב לנו כהורים. בין אם אנחנו צמחונים, טבעונים, אוכלים מזון ללא גלוטן, או אוכלי כל, נרצה לדעת כי הילד שבע בשעות הרבות בהן הוא מבלה בגן או בבית הספר. הילדים יעדיפו לאכול מה שטעים להם ואילו אנחנו כהורים נרצה לגוון ולחשוף אותם לטעמים שונים, בו בזמן שהכריך אותו הכנו ליום הלימודים יהיה בריא ומזין. לפניכם מספר רעיונות טעימים מעניינים עבור כריכים בריאים לבית הספר ולגן.

טיפ לשיתוף פעולה

ניתן להכין עם הילדים טבלה לפני שהשבוע מתחיל ובה תרשמו תפריט אותו תכינו ביחד עבור כל יום בשבוע. תוכלו להוסיף לטבלה פירוט של הכריכים אותם תאכלו במהלך השבוע. דוגמה אישית לילדים, היא דרך נהדרת להעביר מסר.

איך נבחר את סוג הלחם

רגע לפני שנחליט מה לשים בכריך, נוכל להצטייד מבעוד מועד בלחם מלא, פיתות מקמח כוסמין או לחמניות כפריות. באופן זה נוכל להקפיד כי הכריך עצמו יהיה מזין ובריא. קמח מלא מכל סוג: חיטה, כוסמין או שיפון, משביעים לאורך זמן רב יותר מקמח לבן ובריאים יותר. רעיון יצירתי שיכול לעזור לרתום אותם ללחמים מסוג זה, הוא להעביר איתם זמן איכות אחר הצהריים באפיית לחמים.

רעיונות לארוחת עשר

  • כריך עם סלט אבוקדו – האבוקדו מכיל ויטמינים, מינרלים, סיבים תזונתיים והשומן שלו בריא וחיוני לגופינו. ניתן לסחוט מעט לימון על האבוקדו ובכך הרווחתם גם ויטמין C. מומלץ לשים בקופסה קטנה ירקות חתוכים לנשנוש כתוספת משלימה לארוחה.
  • פיתה עם טחינה ולביבות ירק – תוכלו לגוון מידי שבוע את סוג הלביבות אותם תכינו. כך השגתם מנת ירק מגוונת בתוך הכריך, לצד טחינה העשירה בסידן. אפשר לשלוח קופסה עם פירות חתוכים לקינוח.
  • בימים בהם הילדים רוצים להתפנק תוכלו להכין להם לחמניה עם חלווה ביתית העשויה מטחינה עם סילאן. היתרון הוא, שהחלווה הינה ממרכיבים בריאים יותר ומכילה פחות סוכר. להשלמת הפינוק תוכלו להכין עם הילדים שיפוד ירקות אותו יוכלו לנשנש לפני או אחרי הכריך.
  • פיתה פינוק – חומוס, כרוב חתוך, חמוצים וטופו מוקפץ עם תבלין שווארמה. הילדים ילקקו את האצבעות, זוהי ארוחה עשירה בחלבון מלא וירק, היא משביעה ומפנקת.
  • לחמים – אפו עם הילדים לחם בננות בו ניתן למרוח ממרח אגוזים או שקדים. אפשרות נוספת היא לאפות לחם עם ירק. ממרח זיתים או ממרח עגבניות מיובשות יוסיפו מאוד לכריך.

להשלמת התזונה וכדי לפנק את הילדים, אפשר לצרף לארוחה שקדים, אגוזים ופירות יבשים או טריים.

לאחרונה הקימה חברת אחלה אתר חדש ושמו אחלה טאץ' ובו מגוון מתכונים מהירים ובריאים אשר מתאימים לכריכים לגן ולבית הספר.

לסיכום, תוכלו להפוך את הכנת הסנדוויץ' לבית הספר לשיגרה מהנה תוך שיתוף פעולה עם הילדים. תכנון מראש יעזור לקצר זמנים במהלך השבוע והילדים ירגישו שהם חלק מההחלטה והביצוע. כך ייהנו הילדים מארוחה טעימה ועשירה ובנוסף ירוויחו זמן איכות אתכם. בתאבון 🙂