לגזור ולשמור: רשימת פעילויות לילדים בפסח

פעילויות לילדים בפסח

החג מגיע ובעודנו מספרים לילדים איך יצאנו מעבדות לחירות, אנו מגלים כי הזמן הארוך בו הילדים נמצאים בחופשה מהגנים ובתי הספר עשויה להיות מאתגרת במיוחד. כיצד נעסיק את הזאטוטים הרגילים לשלל פעילויות במהלך היום? אספנו עבורכם רשימה של פעילויות שיכולה להפוך את החופשה הזו לזמן איכות נפלא שבו יוכלו גם להמשיך ולהתפתח בשעות הפנאי.

דפי צביעה לפסח

קופסה אחת של קריונים ודפים להדפסה לחג יכולים למלא שעות רבות של עניין. צביעה עוזרת לילדים לפתח מיומנויות רבות כיכולות מוטוריות (החיוניות במיוחד בשלבי ההתפתחות הראשונים) ומיומנויות חזותיות. דפי הצביעה ממלאים שעות רבות וגם יכולים לעטר את קירות חדר הילדים עם היצירות הנפלאות הקשורות לחג. המלצה קטנה – תלו לוח שעם על קיר הילד, והדביקו (באמצעות נייר דבר ולא סיכות) את היצירות הנבחרות.

ספרים דיגיטליים לילדים

אתר נפלא המציע מגוון רחב של ספרים דיגיטליים להורדה פותח בפני הילדים צוהר לעולמם הקלאסי של האחים גרים, כמו גם לשלל ספרים נוספים המתאימים למגוון רחב של תחביבים. מספרים לקטנטנים עטורי תמונות ועד לספרי מדע ובילוש המתאימים גם לבני הנוער. באתר תוכלו למצוא מגוון של פורמטים (כולל קובץ למכשיר הקינדל או לאפליקציה) ובלחיצת כפתור לילד יש מדף ספרים המתעדכן בקצב שלו. לזאטוטים שעדיין לא התחילו לקרוא בעצמם תוכלו להקריא את הספר ולתת לילדים לעיין בתמונות.

טיולים ברחבי הארץ

פעילות נפלאה לפסח יכולה להיות גם בחוץ. ממוזיאונים הפתוחים בכל שעות היום למשפחה, דרך טיולים באתרים ההיסטוריים הנפלאים של ישראל מדרום הארץ ועד לצפונה. תוכלו לצאת לטיול של יום אחד, שאינו מצריך תשלום גבוה ללינה בבתי המלון וליהנות מזמן איכות משפחתי. עוד אתרים מומלצים – הספארי, גן החיות התנכי ומתחמי החי בר האהובים ברחבי הארץ המציעים פינות ליטוף מפנקות ובילוי תחת השמיים הכחולים.

חידון לפסח

הכינו את הילדים לאירוע השנה. החידון המשפחתי בו יתמודדו עם אבא ואמא, האחים והסבתא ראש בראש. הכינו שאלות שגם הקטנטנים שלכם ידעו לענות עליהן וכמובן שמרו על אווירה חיובית. המנצחים יוכלו לזכות בפרסים קטנים שונים שתפזרו ביד רחבה בזמן שהילדים ילמדו את המורשת הנפלאה שלנו ואת סימני החג.

הכנת הגדה של פסח פרי ידכם

את האגדה המודפסת תוכלו להעשיר בהגדה פרי ידם של הילדים. מחד גדיא ועד לארבע הקושיות – ניתן להעשיר את האגדה הקיימת בכתב גדול וצבעוני של ילדים שזה עתה למדו לכתוב ומעתיקים חלקים מהאגדה. בציורים של פירמידות וסמלים מיציאת מצריים ואפילו ציורים של ארבע הכוסות שלנו. תתפלאו לדעת כמה יצירתיות טמונה בגיל הזה.

מדוע ללכת להצגה? ארגנו אחת בשבילכם

שנים רבות לפני שהאינטרנט נכנס לכל בית היינו מכינים בעצמנו תאטרון בובות, או יוצרים מחזה קצרצר בבית. אם יש כמה אחים במשפחה כל אחד יכול לחשוב על תקפיד מיוחד מההגדה של פסח, כשאתם יכולים להפוך צמר גפן לזקן ושפם, ביגוד הפוך או חצאית ישנה של אמא לשמלה מיוחדת וליצור בעצמכם את החוויה המיוחדת שבמחזה משפחתי אישי שאותו הילדים יוכלו להציג למשפחה לאחר הסדר.

יוצאים לסרט

נכון, רבים מאתנו כבר רואים את הסרטים בבית, על המסך הקטן. עם זאת, נודה על האמת, גם אנחנו מתגעגעים מדי פעם למסך הגדול. לחוויה של מערכת סאונד עצמתית ברגע השיא, לצד קופסת פופקורן המדיפה ניחוח נעים של חמאה. חג הפסח הוא תירוץ מצוין להוציא את כל המשפחה לבילוי שלפני שני עשורים לא היינו יכולים בלעדיו. בפסח מגיעים שלל סרטים לילדים ולכל המשפחה ואת הכרטיסים, כמובן, תוכלו להזמין מראש. חג שמח!