למה התינוק לא ישן? המדריך השלם לשינה ערבה

איך להרדים תינוק

שעת צהריים ואת מחכה לשנ"צ שלך אחרי בוקר של מקלחות, החלפות, כלים וכביסה. השעות הקטנות של הלילה ושניכם טרוטי עיניים מנסים לחזור לישון. והתינוק? הוא בשלו – על הקו שבין חיוכים בלתי נשלטים לסירנה קורעת אוזניים. במיוחד עבורכם אספנו את הטיפים הטובים ביותר כדי להרדים את התינוק…

החודשים הראשונים שלנו בחיים הם מאתגרים במיוחד. איך נשדר להורים שאנחנו רעבים, רטובים או פשוט זקוקים לחיבוק? הבכי הוא הכלי היחיד שבו הזאטוט הקטנטן יכול לתקשר עמנו. לכן, בשעות שבן היינו כל כך רוצים שישן, כדאי לנסות ולהבין את הסיבות השונות שמעודדות אותו להישאר ער וכך נוכל לסייע לו להירדם בקלות.

האם הוא שבע?

אחת הסיבות שבעטיין הבייבי שלנו לא ישן היא הצורך הטבעי ביותר – רעב. אם התינוק יונק מומלץ לנסות לבדוק אם מספר דקות נוספות של הנקה יכולות לשנות את התמונה. אם הוא ניזון מבקבוק קל יותר לדעת כמה אכל עד עכשיו, לזכור כי יתכן והוא גדול יותר היום ולנסות להגדיל את הכמות בהתאם לצורך. אחרי כל ארוחה כמובן לא לשכוח להניח את ראשו ברכות על הכתף על מנת שיוכל לשחרר את הגזים שהצטברו בעת הארוחה.

החיתול רטוב… עשוי להשפיע עמוקות על שינת התינוק

סיבה נוספת שתדיר שינה מעיניו היא חיתול רטוב. לפני כל פעם שאתם מתכננים להשכיבו לישון הקפידו להחליף את החיתול. לאחר מכן בדקו בכל כמה שעות האם החיתול התנפח, ושמרו עליו יבש. בכל החלפה חשוב כמובן לנקות אותו היטב על מנת שלא יישארו שאריות צרכים על העור העשויות לגרום לגרד לא נעים. נחזור לקושיה מתחילת המאמר ונגלה איך להרדים תינוק?

יבש ולא רעב? עכשיו תוכלו ליישם את שאר הטכניקות

התינוק הסקרן: פעוטות רבים מתקשים להירדם מסיבות שונות. אחת מהן עשויה להיות עודף של גירויים על המיטה או העריסה. כאשר אתם מתכוננים לשעת השינה נסו להעביר את כל הצעצועים או בובות הפרווה הסמוכים לתינוק על מנת שלא יגרו את סקרונו וישאירו אותו ערני.

רוצה על הידיים: מגע מסייע לתינוקות רבים להירדם. הרימו את התינוק בעדינות וצעדו בצורה מונוטונית לאורך החדר, בפסיעות איטיות וקצובות. נענוע עדין של התינוק בעריסה יכול אף הוא לעודד את התינוק לישון.

מוזיקה שקטה: בעבר היינו מרדימים תינוקות עם צעצוע המנגן שיר ערש איטי ונעים, החוזר על עצמו בצורה מונוטונית. היום קיימות אפשרויות רבות נוספות כמו אפליקציות להרדמת התינוק עם מוזיקה נעימה, נעימות קלאסיות לילדים ושירי ערש קלאסיים. חשוב לשמור על ווליום נמוך ולכבות את המוזיקה כאשר התינוק נרדם.

איך להרדים תינוק: יצירת התנאים הנכונים לשינה

אספקטים נוספים שעשויים להשפיע על שינת התינוק הם התנאים השוררים בחדר. חשוב לשים לב כי הטמפרטורה בחדר התינוק עומדת על בין 18-21 מעלות, ושהוא מכוסה בשמיכה המתאימה לעונה (שמיכה עבה יותר בחורף ושמיכה קלילה יותר בחודשי הקיץ).

כמו כן, שימו לב לתאורה בחדר. מומלץ שהחדר יהיה חשוך, למעט גוף תאורה עדין המאיר את החדר ברכות. אנו ממליצים בחום על המנורות המתחברות לשקע וכוללות איור המסתיר חלק מהאור ומפזר אותו בעדינות בחלל. אחרי שהכנו את החדר לשינה, חשוב לבדוק עוד דבר אחד. האם התינוק שלנו מוכן לשינה ערבה?

אולי הוא עוד לא עייף?

נסו לשים לב לסימנים המעידים על כך שהתינוק מוכן לשינה. הן לפני שנת הצהריים, שעות שינה אקראיות בבוקר או שנת הלילה – התינוק שלכם יאותת, בדרכו, שהוא עייף. חלק מהסימנים שכדאי לחפש הם פיהוק, שפשוף של העיניים (בגיל בו הוא מתחיל לשלוט יותר על ידיו הזעירות), בהייה ממושכת בחלל החדר ואדמומיות באזור העפעפיים והגבות.  כאשר זיהיתם סימנים אלה נסו להעביר אותו לעריסה בהקדם – לפני שיתמלא אדרנלין בבכי סוער.

לילה טוב ושקט…