מדריך לבחירת כיסא תינוק לאופניים

כסא תינוק לאופניים

אופניים חשמליים הם כלי תחבורה יעיל להפליא ועוד יותר מכך כיפי. הוא מושלם להתניידות בתוך המרחבים העירוניים, ובניגוד לתפישה המקובלת הוא מתאים לא רק לצעירים ולצעירות אלא גם להורים שרוצים למשל לקחת את הפעוט לגן בלי הלחץ של חיפוש אחרי חנייה פנויה כשכל ההורים מגיעים ביחד לרחוב קטן, או להורים שמבקשים לבלות זמן איכות עם התינוק בפארק בלי לבזבז זמן יקר בפקקים ההולכים ומתארכים. לשם כך נדרש כמובן כיסא תינוק – בעמוד זה תמצאו מידע שיעזור לכם לבחור את הכיסא המתאים ביותר עבורכם.

מאיזה גיל תוכלו להרכיב את התינוק?

כדי שניתן יהיה להרכיב את התינוק יש להצטייד בכיסא מתאים, ועוד קודם לכן לוודא שהתינוק מוכן לחוויה החדשה (והמרגשת גם עבורו). בהתאם ניתן להרכיב על אופניים חשמליים תינוקות שכבר יודעים לשבת בכוחות עצמם וללא תמיכה, ועוד דגש חשוב הוא להרכיב אך ורק תינוקות שמרפסי הראש שלהם כבר נסגרו לגמרי (שכן אחרת עלולה להיגרם פגיעה חמורה במיוחד בעת נפילה). במרבית המקרים כשהתינוק בן 9 חודשים פחות או יותר כבר אפשר להרכיב אותו בראש שקט, כשכמובן יש להקפיד אפילו יותר מהרגיל על רכיבה זהירה ומודעת. אגב, על-פי החוק ניתן להרכיב על אופניים חשמליים ילדים עד גיל 8.

התאמה לאופניים ולפעוט/ה

המרכיב החשוב ביותר בבחירת כיסא תינוק לאופניים הוא התאמה מושלמת של הכיסא הן לאופניים והן לפעוט/ה. אמנם לא קל למצוא כיסא איכותי שמתלבש במדויק על האופניים שקניתם וגם הילד יושב בהם בשיא הנוחות ובמקסימום בטיחות, אבל חשוב להקדיש לכך זמן ולא להתפשר. מומלץ להגיע עם האופניים ועם התינוק או הפעוט אל חנות אופניים מקצועית שמחזיקה מגוון רחב של כיסאות לתינוקות, ובנוסף תספק לכם גם מידע יקר ערך והכוונה אל האופציה הכי טובה בהתאם לצרכים הספציפיים שלכם.

מה עדיף – כיסא קדמי או כיסא אחורי?

לפעוטות מעל גיל 3 ההמלצה היא על כיסא אחורי, ואילו עד לגיל זה ישנם יתרונות גם לכיסא שמורכב בחלק האחורי של האופניים (על השלדה, על הסבל או עם חיבור למוט הכיסא) וגם לכיסאות שמחוברים בחלק הקדמי (לכידון או לשלדה).

לכיסאות הקדמיים יש בדרך כלל כושר נשיאה של עד 15-16 ק"ג, ואילו אלה האחוריים יכולים לשאת יותר – עד 22-25 ק"ג. באופן טבעי זהו פקטור חשוב בבחירה, ועוד משפיעה על ההחלטה ההרגלים שלכם: כשהתינוק או הפעוט יושבים בחלק הקדמי של האופניים, הם נהנים מקשר עין רציף עם ההורה ובדרך כלל גם מנקודת מבט רחבה יותר על הסביבה. בנוסף תוכלו לפטפט איתם במשך הרכיבה. מצד שני, במקרים של נפילה או תאונה, הכיסא הקדמי בדרך כלל חשוף יותר לפגיעה.

מה עוד חשוב לבחון בכל כיסא לתינוק לאופניים?

גם אם השימוש באופניים החשמליים עם הפעוט או התינוק הוא למרחקים קצרים יחסית, כדאי להבטיח מקסימום נוחות (ומינימום תלונות…). בהתאם בדקו היטב שהכרית של הכיסא לתינוק מאווררת ונושמת, העדיפו כיסאות משככי זעזועים, ודאו כי לפעוט יש מספיק מקום בכיסא ושרצועות הביטחון שומרות עליו היטב מבלי לחנוק אותו. כיסא נוח = רכיבה כיפית גם לפעוט או לתינוק וגם להורה.