תוספי תזונה לילדים

ילד מחייך

הרגלי תזונה של ילדים

התזונה של ילדים כיום מבוססת בעיקר על מזון מהיר ומעובד שאינו מכיל וויטמינים חשובים.

הילדים אינם מקפידים על ארוחות בזמנים קבועים וחלקם אף מדלגים על ארוחות. הילד זקוק לרכיבי תזונה של מינרלים וויטמינים שהינם חיוניים להתפתחות ובריאות תקינה של המערכת החיסונית.
תזונה לא מאוזנת ומחסור בוויטמינים חיוניים בקרב ילדים עלולה להשפיע על ההתפתחות המנטלית וההתנהגותית של הילד ואף עלולה להחליש את מערכת החיסון ולגרום למחלות.
רופאים ותזונאים מראים שילדים בישראל אינם צורכים את הכמות הוויטמינים והמינרלים שמשרד הבריאות ממליץ, לכן תוספי תזונה לילדים הוא פתרון קל ונוח על מנת להשלים את המחסור.
מחקרים רבים מראים כי למרכיבי התזונה יש השפעה ניכרת על תהליך הגדילה של הילד. ארוחות לא סדירות שמורכבות בעיקר מפחמימות וסוכרים או מחסור בוויטמינים עלולים לגרום להפרעות בגדילה, אף על פי שכמות הקלוריות מספיקה. גדילתם של ילדים שסובלים מתזונה לקויה מואטת ואף נעצרת לעומת ילדים ששומרים על תזונה בריאה ומאוזנת שכוללות את כל אבות המזון. הפרעות בהורמון הגדילה לאורך השנים בקרב חולים רבים העמיקו את ההבנה בצורך בתזונה בריאה ומסודרת בגיל הילדות.
הגוף אינו יכול לייצר בעצמו ויטמינים ומינרלים ולכן הוא צריך לקבל אותם מהמזון. הילדים נמצאים רב שעות היום במסגרות וההורים לא יכולים לנהל מעקב אחר התזונה שלהם בכל רגע נתון, על כן, הורים רבים משלימים את התזונה שלהם עם תוספי מזון לילדים.

סוגי ויטמינים מה מומלץ?

ישנם סוגים רבים של תוספי תזונה לילדים, לכן מומלץ לפני להתייעץ עם רופא משפחה או תזונאי ולעשות בדיקת דם מקיפות על מנת לבדוק מה בדיוק חסר לילד ולקבל תמונה מלאה של מצבו הבריאותי ולדעת להתאים את המינון הנכון.
בנוסף, מומלץ להתאים את הכמות של הוויטמינים לפי הרגלי האכילה של הילד.
במידה ויש מחסור בוויטמין ספציפי ולאחר קבלת הוויטמין קיים שיפור בכמות הוויטמין בגוף אבל התזונה של הילד עדיין לקויה הגוף יגיע שוב למצב של מחסור, לכן רופאים ממליצים על תוסף תזונה לילדים שהוא מלטי ויטמין שמכיל מגוון סוגים של מינרלים וויטמינים חיוניים.
כאשר נותנים לילדים תוספי תזונה מומלץ לספק להם מזון שהם יאהבו וירצו לאכול לארוך זמן.

תרומת תוספי המזון לילדים

 

 

 

 

 

 

אורח החיים היומיומי לעיתים גורם לכך שהילדים אינם צורכים את כל הוויטמינים והמינרלים שעונים לצורכי הגוף. ילדים שהתזונה שלהם מושתת על מזון מהיר, חטיפים, ילדים עם אנמיה או ילדים
שאינם צורכים מספיק דגנים, פירות ירוקות וכדומה עלולים לסבול מתופעות של נשירת שיער, לבן מתחת לציפורניים, כתמים מתחת לעיניים ועוד.

בנוסף, ילדים שלא אוכלים מוצרי מזון שכוללים אומגה 3 (דגים) , ויטמין אומגה 3 חיוני להתפתחות מערכת העצבים, כמו גם ויטמינים מסוג B שחיוניים לחילוף חומרים אנרגיה ולתפקוד תקין של מערכת העצבים. ויטמין D למשל שתפקידו לשמור על בריאות העצמות ולספיגת סידן ממערכת העיכול , יש גם תפקיד חשוב בשמירה על המערכת החיסונית.
המקור העיקרי לוויטמין הוא אור השמש ולא מוצרי מזון,  לכן כאשר הילד אינו נחשף מספיק לשמש מומלץ לקחת תוספי תזונה לילדים המכילים ויטמין D.
כיום תוספי המזון לילדים יכולים להגיע בטיפות או כמוסות ויש גם סוכריות ללעיסה ומציצה מיוחדות לילדים. רופאים ממליצים לקחת תוספי תזונה מפוחתים בסוכר למניעת השמנה.
לפני השימוש בתוספי התזונה חובה לקרוא היטב את ההוראות ולתת לילדים את המנה יומית המומלצת בהתאם להמלצת הרופא וגיל הילד.
תוספי תזונה אכן יכולים לספק לילדים השלמה תזונתית של חלק מהוויטמינים והמינרלים החסרים, אך הם אינם מחליפים תזונה בריאה ומאוזנת. לתזונה בריאה בשילוב תוספי תזונה בתקופת הילדות יש חשיבות גדולה במניעת מחלות והתפתחות המערכת החיסונית בגיל מאוחר יותר , כמו גם השפעה ניכרת על התפתחות המוח ומערכת העצבים.