טיפים לרכישת אביזרים לתינוק החדש

איך להרדים תינוק

הנה הגיע הרגע בו אתם צריכים לרכוש את האביזרים והציוד לתינוק, והרצון שלכם כהורים הוא להעניק לו את התנאים לו הוא זקוק, אבל כאן נכנסים המון סימני שאלה – אילו דברים חשובים יותר לרכישה ואילו פחות? האם יש הבדלים בין החברות ובין סוגי המוצרים השונים? מאיפה בכלל מתחילים?

רגע לפני שאתם נכנסים ללחץ, קחו נשימה עמוקה וצרו רשימת קניות מסודרת. במאמר זה הכנו עבורכם כמה טיפים שיעשו לכם סדר בבלאגן. שנתחיל?

בשלב הראשוני

בשלב זה תרצו לוודא כי רשימת המוצאים הבאה כבר מוכנה להגעה לאחר הלידה או לפניה, כך שלא תיכנסו ללחץ –

  • תחבושות היגייניות עבור האם הטרייה
  • מיטה, לול או עריסה
  • בגדים ראשונים עבור התינוק החדש
  • כיסא הנקה
  • עגלת תינוק
  • שידת החתלה

כמובן שקיימים פריטים נוספים שאינם כאן, זאת לנוכח העובדה שמדובר באביזרים שאינם דחופים, גם אם לא הספקתם לרכוש אותם זה לא סוף העולם. יחד עם זאת, עליכם לקחת בחשבון שלא בטוח שתצליחו למצוא את הזמן לאחר הלידה עבור קנייה של יתר הפריטים שצריך.

מוצצים

כאשר אתם ניגשים לקנות מוצץ עבור יורש העצר, בידקו שהמוצץ מתאים עבור גיל התינוק מבחינת גודל הפיטמה. בחלק מהמקרים ישנם מוצצים שמגיעים עם כפתור או עוגן, הקפידו שהעוגן יהיה עשוי מחומר בלתי גמיש. כמו כן, מומלץ לבדוק שהמוצץ עומד בתקן. אל תסכנו את בריאות השיניים של התינוק – הימנעו מטבילת המוצץ במוצרים מתוקים, כמו למשל סירופ או דבש. אלו עשויים לסכן את בריאות השיניים.

מושב בטיחות

מומלץ לרכוש מושב בטיחות החל מגיל לידה. ניתן אף לבצע במושב שימוש כסלקל. שימו לב לרכוש את המושב במידה והוא בעל תקן אירופאי או אמריקאי המאושרים ע"י מכון התקנים הישראלי. הקפידו לוודא כי המוצר יהיה נוח עבורכם לנשיאה, קחו בחשבון גם את משקל התינוק. הימנעו ממושבים בעלי ריסון T, הם אינם מומלצים עבור תינוקות, ואף הימנעו ממושבים שניתן לשלוף את הריפוד שלהם.

משטח פעילות

האוניברסיטה או המשטח מהווים אזור נוח בו ניתן להשכיב את התינוק, כאשר מתחתיו יש משטח עדין ונעים, וככל הנראה מעליו תהיה קשת של משחקים המעודדים ומגרים את התנועה והתפיסה. במרבית המקרים משטח פעילות לתינוק מפגיש בינו לבין עולמות חדשים המעוררים את סקרנותו – מישוש, שמיעה, ראייה. המוצר מומלץ לשימוש כאשר התינוק עירני, ועם הזמן הוא ילמד להכיר את סביבתו במשטח.

פצ'יפקעס והיגיינת התינוק

גם האביזרים הקטנים הם בעלי משמעות. בתוכם תוכלו למצוא חיתולים (מומלץ לרכוש לפחות חבילה אחת) מסוגים רבים, לכן הקפידו לבחור אותם בהתאם למשקל וגודל התינוק הממוצע. בנוסף, השימוש במגבונים עתיד לגבור משום שיש צורך בהחלפת חיתולים רבים לתינוק, אלא אם כן תעדיפו לשטוף את התינוק לאחר כל החלפת חיתול.  אל תשכחו סבון ושמפו, אך אין הכרח.

הנקה

לא פחות חשוב מטיפים לתינוק – פריטים המיועדים עבור האם הטרייה לאחר הלידה.

האם את מתכננת להניק את התינוק? במידה וכן, מומלץ לרכוש חזיית הנקה, ככל הנראה היא תהיה נוחה יותר עבורך מאשר חזייה רגילה, אך שימי לב, מומלץ לרכוש אותה לאחר השבוע ה-36 להריון משום שהחזה עוד נוטה לגדול.

בזמן לא מתוכנן, את עתידה לחוות דליפת חלב לעיתים. לכן מומלץ להצטייד בפדים להנקה שיספגו את הדליפה. תוכלי למצוא פדים להנקה לשימוש חוזר ואף חד פעמיים.