משחקים לגיל הרך

משחקים לגיל הרך

המוח המופלא שלנו הוא מערכת בה נוצרים קשרים מורכבים זה עם זה. כאשר אנו מתפתחים המוח צמא לעוד ידע ופנוי ליצירת קשרים מורכבים יותר. בגיל הזה אנו נמשכים למשחקים ולומדים באמצעותם על העולם סביבנו ורוכשים את הכישורים שיסייעו לנו בכל שלבי החיים.

כיום מחקרים רבים הוכיחו כי אינטליגנציה היא שילוב של גנטיקה וגירויים סביבתיים – וכאשר אנו מאתגרים את הילדים שלנו, בשלל משחקים חינוכיים, אנו מאפשרים להם לבנות את הקשרים הנכונים שיהוו תשתית ללימוד עתידי ויפתחו את האינטליגנציה. כל זאת כבר מהשנים הראשונות לחייו של הזאטוט שלנו. על בסיס זה נוצר אתר "הסוד של מיה" הפותח צוהר לעולם מרתק של משחקים לימודיים לכל גיל באמצעות משחקים לגיל הרך.

נסקור כמה משחקים נבחרים בקצרה:

משחקים לילדים בני 3

בתחילת דרכם הקטנטנים שלנו לומדים לצד השירים והמנגינות גם אינספור כישורים פיזיים. דפי הצביעה באתר המותאמים לרמות קושי שונות בהתאם להתקדמות הילד מעניקות שעות רבות של התנסות חווייתית. בגיל הזה כאשר צבע וקול ממלאים את עולמנו משחקי מוזיקה המותאמים לקטנטנים מסייעים להם ליצור בעצמם צלילים ומנגינות ומפתחים את הזיכרון השמיעתי.

משחקים נוספים הנמצאים בפינת משחקי כיף בלונה פארק מותאמים לילדים מגיל 3 ומעלה, ומסייעים לפתח סקרנות, לפתח תיאום עין ליד ומיומנויות הדורשות מוטוריקה עדינה, סקרנות ואף דימוי חיובי כאשר הילד מצליח לאחר מאמץ קל לבצע את המשימות השונות.

משחקים לילדים בני 4

הילדים גדלים ומתפתחים וכעת מוכנים להתמודד עם תכנים הדורשים מהם להגיב ולזכור. סיפורי התנ"ך באתר המועברים בסרטוני אנימציה וקריינות מקצועית מעשירים את השפה של הילד ומעניקים תשתית יציבה למורשת המרתקת שלנו. מסיפור הבריאה ועד תיבת נוח ומגדל בבל הילדים מקליקים על העכבר ומעשירים את הידע לצד פיתוח מיומנויות חזותיות ויכולות מיון.

משחקים לילדים בני 5

בגיל חמש הילדים מוכנים להתחיל את הלימודים בבית הספר והמשחקים אתר יכולים לסייע בהכנה זו. מיומנויות כמו קריאה וחשבון, כמו גם ידע בסיסי באנגלית יצרו תשתית נפלאה ללימודים. באתר תמצאו את "אי האותיות" – תוכנית מקיפה המפתחת בקרב ילדים באמצעות קול ותמונה מיומנויות פונולוגיות, יכולת לזהות אותיות ולהבין את תפקידן במילה וכן להתחיל לפתח מיומנויות כתיבה ראשוניות. השיעורים נכתבו על ידי הסופרת, המלחינה והמשוררת דתיה בן דור המוכרת לנו מספרי ושירי הילדים.

אזור נוסף באתר המותאם לגילאי קדם בית ספר הוא מתחם לימודי האנגלית באתר. שני חברים מלווים את הקטנטנים זיגי ודובי. כאשר זיגי בונה תשתית של אוצר מילים והכרות עם מספרים, צבעים, חלקי פנים ומגוון פעולות ושמות עצם באנגלית, ודובי חושף את הילדים לשמות הפריטים השונים המוכרים להם מחדרי הבית.

לסיכום, "הסוד של מיה" הוא פינה בטוחה לגלישה לילדים בה ימצאו אוצרות של ידע ומאות שעות של פעילות מפתחות, מסקרנות ומהנות פרי ידם של מומחים בתחום.