איך לבחור שידת החתלה?

שידת החתלה היא כנראה הרהיט הכי חשוב בחדר של התינוק שלכם, אחרי מיטת השינה. היא הופכת את החיים לקלים יותר, שומרת על בטיחות וביטחון התינוק ומעניקה לא מעט זמן איכות ביחד. היא אמנם לא זולה, אבל תשמש אתכם שנים קדימה, במיוחד אם זו הלידה הראשונה. אז מהם היתרונות האמיתיים של שידת החתלה, איך בוחרים את השידה המתאימה והטובה ביותר לצרכים שלכם ושל התינוק, מהו תקן הבטיחות הנדרש ומה לגבי שידת החתלה יד שניה?

שידת החתלה – לא רק להחתלה!

כבר משמה של השידה – ניתן להבין את הייעוד שלה. אלא ששידת החתלה ממש לא משמשת רק להחתלה, וכבר מזמן הפכה לרהיט שהוא פשוט חובה בחדר. כולנו מכירים את התרחיש הבא – התינוק יוצא מהמקלחת והאם או האב צריכים לעטוף אותו, לנגב אותו, להביא את המשחה, המגבונים, החיתול והבגדים, והכל תוך כדי שמירה על בטיחותו ומבלי שאפשר להזיז את המבט ממנו (וגם לא את היד). שידת החתלה לתינוק היא פתרון האחסון האידיאלי, עם מגירות ומדפים לכל מה שצריך לשלוף כשמחתלים ומלבישים את התינוק – מגבונים, מגבות, חיתולים ומשחות. אחד היתרונות המשמעותיים בשידת החתלה, הוא שהיא מאפשרת זמן איכות של ממש – התינוק וההורים יחד, כמעט בגובה העיניים, וזה בדיוק הזמן לנשיקות של אחרי מקלחת!

טיפים לבחירת שידה לתינוק

  • מתאימה למידות החדר – לפני שקונים שידה החתלה לתינוק, חשוב לבחור לה מקום ייעודי בחדר ולקחת מידות. שימו לב ששום רהיט אחר לא מתנגש בה כשפותחים אותו, ושהיא לא מפריעה למעבר שלכם. משטח ההחתלה עצמו צריך להיות רחב מספיק כדי שניתן יהיה להניח עליו, מלבד את התינוק, גם את המוצרים הנלווים.
  • בעלת מגירות עליונות – שידת החתלה עם מגירות עליונות היא פשוט מאסט, והיא זו שתהפוך את ההתנהלות לקלה, רגועה ובטוחה יותר. שילוב בין מגירות קטנות וגדולות הוא אידיאלי. מגירה לחיתולים, מגבונים ומשחות, לצד מגירה לדברים הגדולים יותר כמו מגבות ובגדים.
  • עמידה בתקן בטיחות – בכל הקשור לרהיטים לחדרי תינוקות, הבטיחות היא הראשונה במעלה. תקן הבטיחות האירופאי וגם הישראלי מחייבים יצור שידות החתלה עם מעכה בטיחות למניעת נפילות, וגם החומרים מהם עשויה השידה הם חשובים. אסבסט, דבקים וצבעים רעילים פוגעים בבריאותם של בני האדם, ובוודאי בבריאותו של התינוק. כשקונים שידה לתינוק, בוחרים רק בשידה מאושרת בעלת תקן.
  • שידה ניידת – לשידה ניידת יש יתרונות – קל לנקות מתחתיה ואפשר להעביר אותה בקלות למקום אחר בחדר, אם רוצים לעשות שינוי. אלא שמומלץ ואף חובה לבחור בשידה עם מנגנון לנעילת גלגלים, וזאת כדי למנוע מצב של תזוזת השידה כשהתינוק עליה.
  • גובה השידה – גובה השידה חשוב בעיקר עבור ההורים, כדי שיהיה להם נוח לחתל ולהלביש את התינוק ללא מאמץ מיוחד או כיפוף של הגב. בחרו בשידה המותאמת לגובה שלכם – כזו שתאפשר לכם לשלוט עליה ולהיות קרובים לתינוק.

שידת החתלה יד שניה – האם כדאי?

שידת החתלה, כאמור, היא לא רהיט זול. אמנם עדיף לקנות שידה חדשה – שהיא בטיחותית ונקייה – אך עבור מי שמתקשה לעמוד בהוצאה, שיכולה להגיע גם ל-2,000 ₪ ויותר, ניתן לבחור בשידת החתלה יד שניה. חשוב לוודא שהשידה במצב טוב, ושאין בה קילופי עץ או התפוררות. כמו כן, נושא הבטיחות קריטי אף יותר בגלל השימוש והבלאי הטבעי שכבר נוצר – וודאו שמעכה השידה לא מתנדנד ושגלגלי השידה לא שחוקים ומחליקים בבית. לבסוף, נקו את השידה היטב וציבעו אותה כדי לתת לה מראה חדש ואסתטי יותר.