מכינים ארוחה לשבת

תפוחים וקערת פירות יבשים

לפני שבת, או סתם במהלך השבוע, מתחשק לכם להכין מאכלים מושקעים וטעימים – אבל לא מורכבים להכנה. מאיפה להתחיל? ומה קורה במידה ואנחנו מעוניינים לארח אורחים שמאוד אוהבים חלה או כרוב ממולא אבל ממש לא אוהבים לאכול בשר? יש לא מעט אפשרויות להפוך את המאכלים השגרתיים האלה לחגיגה אמיתית עם מאמץ לא כל כך גדול. רגע לפני שאתם ממהרים להעמיד סירים על הכיריים או מחליטים להכין מתכון מורכב במיוחד, כדאי לעצור רגע, לנשום עמוק ולתכנן בצורה יסודית את ארוחת הערב. במיוחד אם אתם מתכוונים לארח מספר גדול של אנשים ורוצים שכולם ימצאו את המנה או המנות הטעימות ביותר עבורם.

אז מאיפה מתחילים?

החלטתם שאתם מעוניינים להכין ארוחה לחברים או לבני משפחה שמגיעים לביקור? אם אתם מעוניינים להכין בין יתר המאכלים כרוב ממולא או חלה ומתלבטים עם איזה מאכל להתחיל – כדאי להתחיל דווקא בחלה. הסיבה אשר בגללה מכינים את החלה לפני הכרוב הממולא היא שהחלה זקוקה ללא מעט זמן התפחה כחלק בלתי נפרד ממלאכת האפיה. התחילו עם החלה ובזמן שהחלה תופחת תוכלו להתחיל עם הכנת הכרוב הממולא. במידה ואתם מתכוונים להגיש ממולאים מלבד הכרוב דעו שזה רעיון מצוין, משום שיכול להיות שלא כל האורחים אוהבים דוקא ממולאים של כרוב אלא אולי פלפלים ממולאים למשל.

כמויות מדויקות

איך תדעו כמה להכין מכל אחד מהמאכלים? תכננו מראש ובידקו כמה אנשים אתם מעוניינים לארח. הכנת חלה עבור מספר אנשים רב דורשת היערכות אחרת מאשר הכנת חלה עבור מעט אנשים. על מספר האנשים אשר אותם אמורים לארח, הוסיפו כמויות במידה כזו שלא יחסר לאנשים אשר מעוניינים במנה נוספת. הכמויות המדויקות רלוונטיות גם לעצם ההכנה של המאכלים השונים. אל תפריזו בכמויות, גם אם נדמה לכם שיש צורך בכך. הדבר רלוונטי במיוחד כאשר מדובר בהכנת חלה. אל תתפתו להוסיף שמרים על הכמות אשר מצויינת במתכון, דווקא כמות גדולה מדי של שמרים יכולה להרוס את החלה ולמנוע ממנה לתפוח כמו שצריך.

סידור השולחן

סיימתם להכין כרוב ממולא, חלה ועוד מטעמים לארוחת שבת? כל מה שעליכם לעשות כעת הוא לחשוב על צורת ההגשה. כאשר מדובר בארוחה עבור מספר קטן של אנשים, אפשר לאלתר ולערוך את השולחן באיזו צורה שמתחשק לכם באותו הרגע, אבל מה קורה כאשר יש קבוצת אנשים גדולה אשר אמורה להגיע לארוחה? התחילו בסידור השולחן בהתאם לכמות האנשים הצפויה. לאחר מכן, חישבו על פלטת צבעים אשר יכולה להתאים לסגנון הארוחה. השקיעו במפיות מיוחדות ובמפה בצבע שמשתלב בצורה הרמונית. פריטי עיצוב שונים אשר מונחים במרכזו של השולחן רק עלולים להפריע למהלך הארוחה ולכן כדאי לוותר עליהם. במקרה כזה פחות הוא הרבה יותר והופך את שולחן הארוחה לשולחן מלא בסטייל.