מתוקים לילדים – מה נכון ומה לא נכון?

מתוקים לילדים

בתור הורים אנו שמים במעלה ראשונה את השמירה על בריאות ילדינו. אנו רוצים לראות אותם שמחים ומשגשגים ולתזונה יש תפקיד מכריע בכך, כמו גם בהתפתחות התקינה של הילד. אחד המכשולים שבו אנו נתקלים לא פעם, הוא האהבה העוצמתית שיש לילדים למאכלים מתוקים. כמובן שכדאי לשמור על גבולות ברורים עם הילדים, המגדירים מתי ניתן לאכול מתוק ומתי לא, זאת משום שהגבלה מוחלטת עשויה דווקא להגביר את הרצון למתוק אצל הילד. יחד עם זאת, אנו יכולים לתת לילדים מתוקים שיזיקו להם פחות ממאכלים מתוקים אחרים. אספנו עבורכם טיפים שינחו אתכם בבחירת המתוקים הנכונים עבור ילדיכם.

אילו מתוקים לא נכון לתת לילדים?

ככל, מומלץ לוותר כמה שניתן על מאכלים מתוקים שעברו עיבוד תעשייתי רב. מומלץ לוותר גם על ממתקי גומי למיניהם המכילים צבעי מאכלים מזיקים במיוחד. אם בכל החלטתם לרכוש מתוקים מוכנים, חשוב מאוד להסתכל על רשימת המרכיבים והערכים התזונתיים כמו כמות השומן הרווי והסוכר. כמו כן, מומלץ שלא להפוך את המתוק לארוחה בפני עצמה, לכן מומלץ להימנע מדגני בוקר מתוקים לארוחת הבוקר.

חשוב גם לזכור כי הסוכר אומנם גורם לפרץ אנרגיה מהיר, אך גם הנפילה מהירה וילדיכם ימצאו עצמכם עייפים וחלשים לאורך היום. הסיבה לכך היא שהסוכר גורם להפרשה מוגברת של אינסולין שאותו הגוף מאחסן כאנרגיה, אך כפי שהוא עולה כך גם הוא צונח, ומכאן נוצרת תחושת התשישות. נסו להימנע כמה שיותר ממתוקים המכילים סוכר לבן וסוכר חום שאינם מספקים הזנה לגוף כלל. בנוסף הם קשורים למספר מחלות כמו סוכרת, דיכאון ומחלות לב.

אילו מתוקים נכון לתת לילדים?

למזלנו אנו חיים בעידן שבו המודעות לשמירה על הבריאות באמצעות תזונה היא רבה מאד. לכן, ניתן למצוא תחליפים נהדרים לכל מיני מרכיבים מזיקים. ככלל, אנו רוצים לדעת מה יש באוכל שילדינו צורכים. לכן מומלץ כמה שיותר להכין את המתוקים בבית. רק כך נוכל לשלוט בסוג המרכיבים וגם לצמצם רכיבים מזיקים כמו חומרי שימור וצבעים מלאכותיים למיניהם. למשל, אם החלטתם להכין פנקייקס לילדים בשבת בבוקר, אפשר להחליף את הקמח הלבן בקמח כוסמין, את הסוכר אפשר להחליף בסילאן או סירופ אגבה, במקום תוספות מעובדות ועתירות בסוכר, כמו סירופ שוקולד או מייפל, כדאי להוסיף פירות כמו בננות, תותים ותפוחים. ילדיכם לא יחושו בהבדל כלל, אך אתם תוכלו להיות רגועים שהסוכר שהם צורכים מכיל ערכים תזונתיים מועילים לגוף.

תאמינו או לא, גם עוגת שוקולית, כזו שמגישים בימי הולדת, יכולה להגיע בגרסה בריאה יותר. גם כאן הסוד טמון בתחליפים בריאים יותר למרכיבים מזיקים. השתמשו בתחליף קמח מלא לקמח הלבן ואת השמן ניתן להחליף בשמן קוקוס בעל טעם נפלא אשר מיד ישדרג את העוגה.