להכין ארוחות – בקלילות

ילד מחייך

שגרת החיים האינטנסיבית של רובנו מונעת מאיתנו להשקיע באחד הדברים החשובים ביותר: התזונה שלנו. אנחנו אומרים לעצמנו שמעכשיו נכין רק מתכונים דיאטטים כדי לשמור על המשקל, או שנכין ארוחת ערב לילדים – וגם נשב איתם. בסופו של דבר אנחנו שוכחים מכל ההבטחות וחוזרים לאכול במהירות, ללא הקפדה על המרכיבים השונים ומגלים שעלינו במשקל. לא מפתיע, נכון? אבל יש בהחלט מה לעשות, וזה הרבה יותר פשוט ממה שחשבתם.

לאכול עם הילדים

אחת הדרכים הטובות ביותר לשמור על משקל גוף תקין, היא לשבת עם הילדים לארוחת הערב. אם אתם מכינים ארוחת ערב לילדים, השקיעו גם והכינו מנה גם עבורכם מתוך שלל מתכונים דיאטטים שאפשר למצוא. הישיבה סביב השולחן, השיחה הקולחת והעובדה שאין לכם הסחות דעת כמו טלפונים וטלוויזיה, עושים את שלהם. אנחנו נוטים לאכול במצב כזה יותר לאט, שמים יותר לב למה שאנחנו אוכלים ולכמויות שאנחנו אוכלים, וזה כבר בונוס רציני. ניתן להכין ארוחת ערב לכל המשפחה, עם מתכונים נהדרים, כמו למשל המתכון הזה לקציצות עוף עם תרד. כדי להכין כמות של כעשרים קציצות, כל מה שדרוש לכם הוא חמש מאות גרם עוף טחון, שני קישואים, רבע שקית של תרד, ארבע שיני שום קלופות, ביצה גדולה, חצי כפית של סודה לשתיה ושתי פרוסות של לחם שאותן שמים במים וסוחטים היטב. דרך ההכנה של מתכון זה אינה מסובכת, והוא מתכון שבהחלט מתאים גם אם אתם לא מגדירים את עצמכם כבשלנים מדופלמים. בשלב ראשון נקצוץ את התרד והשום ונטגן על מחבת, לאחר מכן נערבב בקערה את כל המצרכים כולל תרד ושום. בידיים רטובות ניצור קציצות שאותן נטגן על מחבת עד שהן מזהיבות משני הצדדים. זו  מנה נהדרת בפני עצמה ואפשר גם להגיש אותה עם תוספת של אורז למשל.

 

להתפנק בחורף

אין כמו מרק חם בחורף כדי להכניס אותנו לאווירה החורפית. אם אתם מחפשים מתכונים דיאטטים, סביר להניח שמרקים הם אופציה נהדרת. ניתן לשלב מרקים מסוגים שונים גם במסגרת ארוחת ערב לילדים. הנה למשל מרק כרוב וגזר עם עדשים.
להכנת המרק תצטרכו להצטייד בשתי כפות שמן, חצי שקית של כרוב וגזר חתוכים דק, בצל גדול קלוף, שתי שיני שום קלופות, שני ענפי סלרי שטופים, חצי כפית של כמון, מעט מלח, חצי כוס עדשים כתומות, חצי כוס של אטריות דקות למרק ושמונה כוסות מים רותחים.
אופן ההכנה של מנה זו הוא פשוט: נקצוץ את הבצל, השום והסלרי, נטגן את הבצל, השום והסלרי בסיר גדול, נוסיף את הכרוב והגזר ולאחריהם מים רותחים ותבלינים ומבשלים מספר דקות. לאחר מכן נוסיף את העדשים והאטריות ונבשל עד שהאטריות מתרככות. אפשר בהחלט להכין גרסה מעט יותר חריפה ופיקנטית של המנה הזו עם צ'ילי חריף.