ארוחה חלבית לשישי

תפוחים וקערת פירות יבשים

נדמה שלא משנה כמה ננסה לגוון בארוחת שישי, תמיד נבחר בסופו של דבר באותו הסגנון. ארוחה בשרית עם אורז או תוספות אחרות. אבל לא תמיד מתחשק לנו ארוחת שישי כבדה. לפעמים ארוחת שישי בסגנון חלבי יכולה להיות שינוי טעים ומרענן. הכנת בצק לפיצה יכולה להיות משימה לא מורכבת כמו שאתם מדמיינים, ואם אתם מחובבי הלזניה, לזניה חלבית היא מעדן שכדאי לא לפסוח עליו. אז איך מרכיבים את ארוחת השישי החלבית? קיראו ותגלו.

ארוחה בסגנון איטלקי

המטבח האיטלקי הוא מטבח מגוון וטעים. אנו טועים לחשוב שכל המאכלים אשר מכינים בסגנון המטבח האיטלקי הם מאכלים חלביים, כאשר למעשה יש לא מעט מתכונים איטלקיים עם בשר. במידה והחלטנו להכין ארוחה חלבית לשישי, הדבר המרכזי שצריך להכין הוא בצק לפיצה. יש הרבה מתכונים להכנת בצק לפיצה, וההמלצה היא לקחת מתכון שמצד אחד יהיה לכם לא מורכב יותר מדי להכין ומצד שני כזה שיהיה קצת יותר מיוחד ופחות בנאלי מבצקים אחרים. במידה ואתם מבשלים ארוחת שישי ללא גלוטן (וגם זו אופציה אפשרית) חשוב לבחור במתכון לזניה חלבית, בצק או כל מאכל אחר – שיוכן ללא גלוטן. יש אפשרות להחליט שרק חלק מהמנות יהיו מנות ללא גלוטן והרוב רגילות. הכל תלוי בהרכב האנשים שאמור לאכול את הארוחה ובטעם האישי שלכם.
בזיליקום, פרמז'ן וטעמים נוספים הם חלק בלתי נפרד מארוחה בסגנון איטלקי, אל תפסחו עליהם, הם יכולים רק לשדרג את הארוחה.

 

לא על הפסטה לבדה

במידה ובוחרים בסגנון האיטלקי בהכנת ארוחת שישי, כדאי לבחור באפשרויות פחות בנאליות מפסטה ברטבים שונים. לזניה חלבית יכולה להיות מנה נפלאה וטעימה. הרבה אנשים חוששים להכין לזניה חלבית משום שאינם מכירים היטב את שלבי ההכנה ובוחרים בחומרי גלם אשר פחות מתאימים ואולי איכותיים פחות. בהכנה של לזניה חלבית כמו גם במקרה של בצק לפיצה, ביחרו בחומרי גלם איכותיים והכינו את הלזניה בהתאם למתכון. יתכן וזמן ההכנה של הלזניה עשוי להיות ארוך מבדרך כלל, אך התוצאה כמעט תמיד עולה על כל הציפיות ולכן שווה להשקיע בכך. פיצה אשר מכינים אותה מבצק איכותי הופכת כל ארוחה לחגיגה. מעבר לבצק, התוספות של הפיצה יכולות לעשות את כל ההבדל מארוחה חלבית שגרתית לארוחה טעימה במיוחד.

ועכשיו – לקינוח

ארוחת שישי מושלמת כוללת בסופה גם קינוח. מגוון הקינוחים החלביים הוא רחב, וכדאי לבחור בקינוח שרוב הסועדים יאהבו ויהנו ממנו. בדומה להכנת בצק לפיצה או לזניה חלבית, גם כאן חומרי הגלם חשובים אך יותר חשוב סוג המנה אותה מעוניינים להגיש. במידה ובבית יש ילדים קטנים, יתכן וקינוח אשר מבוסס על קפה או על טעמים חזקים יהיה פחות מתאים. במידה ואתם מארחים, כדאי לא לבחור במתכונים יוצאי דופן במיוחד, כדי שכולם ימצאו מה לאכול בארוחה.