מדריך קנייה של מיטת תינוק

אם אתם כבר הורים – אתם בטח יודעים שתינוק ישן ברוב שעות היממה. בדיוק בשל כך, יש חשיבות למיטה איכותית וטובה, שמצד אחד תאפשר לגופם להתפתח כנדרש במהלך השינה ומצד שני – תהיה בטיחותית ותעמוד בתקנים. על אף הלחץ שברכישת הריהוט לתינוק, בחודשים הראשונים לחיי התינוק ישן בעריסה בחדר ההורים מה שנותן מעט יותר זמן לרכישה של מיטת תינוק. לפניכם מדריך שיסייע לכם לקנות את מיטת התינוק המושלמת וייתן לכם את המידע הדרוש הן מבחינת טווח מחיר של מיטה כזו והן בהיבט הבטיחות ודברים חשובים שיש לשים אליהם לב.

מהו טווח המחירים של מיטות לתינוק?

מיטת תינוק היא ככל הנראה הרהיט היקר ביותר בחדר. טווח המחירים משתנה ותלוי במספר פרמטרים – יצרן המיטה, אחריות, סוג המזרון והחומר ממנו עשויה המיטה (עץ מלא למשל יעלה יותר). עם זאת, אפשר לומר שמיטות סטנדרטיות אך איכותיות יעלו סדר גודל של כמה מאות שקלים. במרבית המקרים, כל עוד המיטה בטיחותית ועומדת בתקנים, אין צורך בתוספות מיוחדות שמעלות את המחיר.

איך נוכל לוודא שמיטת התינוק שקונים היא בטוחה?

הדבר החשוב והראשון שצריך לבדוק כשקונים מיטת תינוק הוא שהמיטה עומדת בתו תקן ישראלי, המבטיח שהמיטה בטיחותית ועומדת בדרישות המחמירות הן של מכון התקנים הישראלי והן של האיחוד האירופי. תו התקן מבטיח שהמיטה אינה מצופה בלכה או צבע רעיל וכן שהיא עשויה מחומר איכותי ולא אסבסט למשל. בנוסף, יש לוודא שהמיטה יציבה ולא ניתנת לתזוזה אקראית ושאם היא כוללת גלגלים – שיש להם מעצורי בטיחות. כמו כן, המיטה חייבת להיות עם מעקה שאין בו שלבים רחבים מדי ביניהם עלול התינוק להכניס את ראשו.

מזרן לתינוק

עם כל הכבוד לשלד המיטה – לבסוף התינוק מניח את גופו הרך על מזרן. ישנם סוגים שונים של מזרנים ובדרגות קושי שונות. ככלל, מזרנים קשיחים מעט הם הבריאים ביותר – גם למבוגרים, כיוון שמונעים שקיעה של הגוף והתעוותות של עמוד השדרגה והמפרקים. הכלל הזה נכון גם כשמדובר בתינוקות ואף יותר. לכן, מומלץ לבחור מזרן בדרגת קושי ממוצעת – לא קשה מדי כך שלא יכאיב, ולא רך מדי כך שלא יגרום לשקיעה של התינוק וחלילה לחנק. בנוסף, חשוב במיוחד שמזרן המיטה יהיה עשוי מחומר איכותי שלא מתפורר עם הזמן.

בדקו את מידות המיטה וודאו שיש לה מקום בחדר

לפני שתבקרו בחנות ריהוט לתינוקות, מדדו את מידותיו של חדר התינוק ותכננו מראש היכן תמוקם המיטה, וכך יהיה לכם קל יותר לאתר את המיטה המתאימה לכם ביותר. מומלץ שלא להניח את המיטה מתחת לדבר שעלול ליפול – למשל מדף או כנף חלון, אלא לתת לה אזור סטרילי בחדר שמאפשר גישה מהירה למיטה.