טיולים המתאימים למשפחות עם ילדים קטנים

טיולים עם ילדים

אם חיידק הטיולים תפס גם אתכם, ואתם לא יכולים לחכות לארוז את בקבוקי המים, הסנדווי'צים המקל והתרמיל ולצאת לטייל לאורכה ולרוחבה של מדינת ישראל היפהפייה, אך חוששים ממסלול שאינו מותאם לרגליהם הקטנטנות של הילדים – אספנו עבורכם שני מסלולי טיול Kids Friendly בצפון ובדרום הארץ, פינות חמד שיהפכו סופ"ש רגיל ליום מלא חוויות, ים, דשא ופלגי מים מפכים. היכן תוכלו לטייל?

נחל השופט: מערות, מעיינות, מפלים מרהיבים ואפילו טחנת קמח

נתחיל מצפונה של הארץ במסלול קליל ליד מעניינות מפכים ושפע של צמחייה ארץ ישראלית הממתינה לנו מרחק קצר מחיפה. אם בחרתם להגיע ברכב תוכלו להחנות אותו בחניון החרובים בפארק רמות מנשה ולצאת לגלות את נפלאות הפארק. את ארוחת הבוקר תוכלו לשמור לשטח, ליד מרכז המידע של קק"ל תגלו פינה קסומה עם פלג הזורם בעצלתיים לצלילי שירת הציפורים במקום.

מפל קטן לצד עצי ערבה יפתה אתכם להישאר בפארק לאורך היום, אך אל תתנו לו לעצור אתכם. נצא לדרך. הנקודה הראשונה שנאתר היא מעיין עין סיני, משם נצעד בבטחה כמאתיים מטרים לכיוון נחל השופט. הדרך מסומנת היטב ומתאימה גם לקטנטנים. לאחר שהצטלמתם ליד הנחל המרהיב נמשיך בהליכה ונגלה כי מסלול הטיול מתפצל לשניים – נבחר בחלקו הימני של המזלג, נדלג בקלילות על גשר העץ ונמשיך בשביל שיוביל אותנו למראה מופלא. מערה כהה בסלע לצד מפל מרהיב נוסף. כשהגעתם לשם מומלץ לחזור מעט על עקבותיכם, ולפנות בפיצול השבילים אחרי הגדר ימינה כדי להגיע למקור מים מפכה נוסף – עין חושרת. שם בני המקום חצבו חורים על סלעי הגיר למשחק. אם הזמן מאפשר בקרו גם בטחנת הקמח במקום. את המסלול נוכל לסיים כאשר אנו ממשיכים בדרכנו ומגיעים לחניון החרובים מצדו השני.

מגלים את דרום הארץ: המכתש הגדול וחולותיו הצבעוניים לטיול משולב ביצירה

בעוד בצפון הארץ מחכה לנו טבע ירוק עוצר נשימה, בדרום הארץ מחכות לנו פינות חמד חוליות בהן נחזה במחזות מרהיבים, יצירות של הטבע בצבעים חמים. נעשה את דרכנו למכתש הגדול במצפה רמון, כאשר נבחר במסלול המותאם גם למשפחות. תחילת המסלול תהיה במתחם "החולות הצבעוניים" המציע גם חניון נוח למטיילים – שם נוכל להתחיל את הטיול בארוחת בוקר במתחמי ישיבה המפוזרים במקום.

החולות הצבעוניים מזכירים לרבים את אותם בקבוקוני הזכוכית הקטנים בהן רצועות חול בצבעי הקשת יוצרות מראה מיוחד. גווני אדום וירוק לצד צהוב וכתום הופכים ליצירה מיוחדת. אם השכלתם להביא עמכם בקבוקי זכוכית קטנים תוכלו לחזור הביתה עם יצירות מעשה ידיהם. מומלץ לזכור להביא כלים לגירוד, וכפיות על מנת למלא את הבקבוק. לאחר שסיימתם ליצור תוכלו להניח את הבקבוקים בחזרה ברכב, ולצאת לטיול קצר בקמרים השונים של המכתש.

עוד לא התעייפתם? תוכלו לבקר במקור המים העיקרי של האזור – עין ירקעם. בנסיעה קצרה מהמכתש תמצאו חניון נוסף בו תוכלו להשאיר את הרכב. בתוך המבנה הכתמתם בהליכה קצרה תגלו נקיק ולצדו שביל עם מדרגות שנחצבו. האזור מותאם במיוחד למשפחות עם ילדים קטנים כיוון שבהליכה קצרה (של רבע שעה) תגיעו מהחניון לנחל. כמובן, חשוב לשים לב שהקטנטנים אינם רצים לכיוון המים.

נציין טיפ חשוב לפני שארזתם את התרמילים ליציאה למכתש חשוב לזכור כי במסלולי ההליכה המסומנים היטב חסר מרכיב בסיסי חשוב – מים נקיים. הקפידו להגיע עם בקבוקי שתייה ואולי גם לשמור צידנית ברכב עם מעט קרח לימים החמים. אזור זה מרהיב ביופיו במיוחד באביב, לאחר הגשמים כאשר המעיין התמלא וממתין לבעלי חיים מזדמנים שירוו בו את צימאונם.