איך לגרום לילדים שלכם לאכול אוכל בריא?

אוכל בריא לילדים

בין ההמבורגר למזון המתחמם בדקות במיקרוגל, בין גלידה מקרים לשקית נשנושים קבועה מול הטלוויזיה, אנו מוצאים עצמנו לא פעם מגלים כי אולי הצלחנו למצוא כמה שעות פנויות שחסכנו על בישול – אך האם יש דרך מהירה וטובה יותר לעודד את הילדים שלנו לאכול בריא יותר? בשנים החשובות ביותר, בהן תאי הגוף נבנים והזאטוטים הקטנים מתחילים צמיחה לגובה התזונה המאוזנת היא חלק חשוב בהתפתחות. היום אספנו עבורכם כמה טיפים קלילים ליישום…

מנות מעוצבות

חלק בלתי נפרד מחוויית האכילה שלנו קשורה למראה של האוכל. בדיוק בגלל זה אנו רואים את הפרסומות לפרסומות מזון בקלוז-אפ. בפעם הבאה שאנחנו מכינים את ארוחת הצהריים או הערב, ננסה לשדרג אותה עם עיצוב משעשע. התפוח יכול להפוך לפרוסות בצורת שמש, קערת קוטג' או יוגורט בריאה יכולה להשתדרג פלאים בעזרת עיצוב של פרצוף סמיילי עם דבש ואפילו השעועית הירוקה יכולה לקרוץ לילדים אם תוגש בצורה של בית. את כל היצירות הללו היכולים יוכלו בהתרגשות.

הכל על השיפוד

מחפשים דרך מקורית להגיש פירות? מדוע לא על שיפוד צבעוני ומעוצב? בתוך דקות אחדות הענבים, קוביות האבטיח, המלון והתותים יכולים להפוך לקשת של צבעים מונחת על שיפוד – כאשר הם צופים בטלוויזיה וקיבלו מנחה מעוצבת מכם, תוכלו להיות בטוחים שהצלחת עומדת להישאר ריקה. גם החוויה בהכנת השיפוד עצמו, על ידי אחד מהאחים הקטנים או כפעילות משפחתית בשבת בבוקר יכולה לעודד נשנוש בריא כתחליף לשקיות החטיפים עמוסי הפחמימות והמלח.

שדרגו את הסנדוויץ'

הילדים יוצאים כל יום לגן או לבית הספר עם סנדוויץ' מעשה ידכם? נפתחה בפניכם הזדמנות נוספת להוציא קצת בריאות לתזונה היומית שלהם. החליפו את הלחן הלבן בלחם מחיטה מלאה, והוסיפו ירקות כמו חסה, עגבניה או מלפפון לסנדוויץ הגבינה. כריכים המכילים שוקולד אמנם קורצים יותר לילדים – אך מבחינה תזונתית עשויים לספק כמות גבוהה של סוכרים ואף קפאין כחלק מהשוקולד – מרכיבים שתרצו לצמצם במהלך היום.

גלו להם על החברים הנסתרים בצלחת – הוויטמינים הבריאים

לצד עיצוב הארוחה היומית והתמקדות ברכישת מוצרים בריאים יותר (שאף אתם תוכלו ליהנות מהם לאורך היום) גלו לילדים שלכם את העולם המופלא של התזונה הבריאה והמאוזנת. ספרו להם על הוויטמינים כחברים המסייעים לגוף להיבנות. ככל שהילדים יהיו בוגרים יותר תוכלו לשתף אותם בטיפים כמו בחינה של מרכיבי המזון שהם אוכלים על האריזה ושמירה על אורח חיים בריא בכלליות.

קורנפלקס ודגני בוקר: בחרו את האריזות הנכונות בסופר

כאשר אתם עורכים את הקניות בסופר עם הילדים ומבקשים מהם לבחור את דגני הבוקר האהובים עליהם – מרביתם יפזלו לעבר קופסאות המתוקים. הזכירו להם שוב כי החברים-הוויטמינים יכולים לחכות להם כבר כשיקיצו בבוקר על שולחן האוכל. קערת הקורנפלקס בבוקר היא מקור נפלא לחלב עטור סידן ולדגנים בריאים.

נסו לבחור דווקא בקופסאות המציעות דגנים מלאים, אגוזים ושקדים ושאר מרכיבים החיוניים לצמיחה והתפתחות תקינה. הציצו במרכיבים הרשומים על האריזה ובערכים התזונתיים וחפשו את אלה שעשירים בסיבים תזונתיים, וויטמינים ומינרלים חיוניים ומכילים פחות סוכר לבן, שומן צמחי וצבעי מאכל או ממתיקים מלאכותיים. לצד דגני הבוקר בחלב קריר, תוכלו להוסיף דייסה חמימה המשתלבת בארוחה ועשויה שיבולת שועל יכולה להיות מרכיב נפלא ומלא בריאות.

משקאות בריאים

אם גם אתם נמנים חובבי השייקים הבריאים ועדיין לא הצלחתם להדביק את הילדים בהתלהבות – עכשיו זה הזמן. נכון שבקבוק קולה הוא האפשרות המהירה יותר, אבל אם למדו את הבוגרים שביניהם את סודות תפעול השייקר והכינו מראש מעט קרח, מנגו, בננה, תמרים (ללא חרצן כמובן), בננות, תפוז או תותים – אתם בדרך ליצירה של משקאות יצירתיים במיוחד ועתירי בריאות.  לצד משקאות המורכבים מפירות תוכלו לשדרג את חווית השתייה במיצים מירקות שונים כאשר אחד האהובים בהם הוא מיץ גזר מתוק. גם כאן תהליך הכנת המשקה (לצד הרעש העצום הנלווה אליו) הוא חלק מהחגיגה.