מטעמים מהמטבח הטבעוני

אוכל בריא לילדים

בשנים האחרונות, יותר ויותר אנשים בוחרים בדרך חיים של טבעונות. יש כאלה שעושים זאת מטעמי בריאות ומרגישים שיפור אמיתי בתחושות הפיזיות. יש כאלה שבוחרים לעשות זאת כאקט מוסרי ולא צורכים אף מזון מהחי. כך או כך, בחירה זו היא בעלת השלכות ישירות על המטבח ויש צורך הולך וגדל להכין מתכונים טבעוניים שונים כמו לביבות למנה ראשונה או עיקרית, קינוחי שוקולד טבעוניים ועוד.

להתחיל את היום בטוב – ולהמשיך

ממש לא רק בחנוכה, לביבות הן חלק אהוב ובלתי נפרד מהמטבח. יש שלל מתכונים להכנת לביבות, רבים מהם מתכונים טבעוניים אך כמובן שיש מתכונים שאינם טבעונים להכנת לביבות. הן יכולות להיות פתיחה נהדר ליום, כאשר מכינים אותן לארוחת הבוקר. מתכונים שונים מציעים אפשרות להכנת לביבות בתוך מספר דקות בלבד, כך שתוכלו להכין אותם ולאכול אותם ממש על הבוקר. הלביבות הולכות מצוין גם כמנה נהדרת לארוחת הערב, ואפשר לאכול אותן כמנה עיקרית או כתוספת לארוחה גדולה יותר. אין דבר יותר טעים (כמעט) מאשר לביבה כשלידה שמנת חמוצה או רוטב קליל ומפנק.

להצליח גם עם מנות עיקריות

אחד המכשולים המהותיים בפני מי שעובר לתזונה טבעונית הוא נושא המנה העיקרית. הרצון לגוון, להעשיר את התפריט ולשמור על טעם מצוין לעתים מתנגש עם מתכונים טבעוניים מסוימים. אז איך מגשרים על הפער הזה? יש אפשרות להכין מנות עיקריות רגילות ופשוט "לטבען" אותן: להפוך אותן לטבעוניות באמצעות שינוי והחלפה של מרכיבים מסוימים. כך למשל במקום ביצים ניתן לעשות שימוש ברסק תפוחים לדוגמה. האופציה השניה עבור מי שרוצה להכין מתכונים טבעוניים היא פשוט למצוא כאלה שנוצרו במיוחד לקהל הטבעוני. לשמחתנו, יש הרבה כאלה והם הולכים ומתרבים עוד ועוד בשנים האחרונות.

ארוחה שלמה וטעימה

הארוחה הטבעונית שלנו יכולה להיות טעימה בזכות מתכונים טבעוניים, אבל גם בזכות התענוג בסופה: הקינוחים. עולם הקינוחים השתנה הרבה מאז שהגיעו תוכניות הבישול השונות לחיינו, וכיום אפשר למצוא בהחלט מגוון עשיר של קינוחים שאינם שגרתיים בהכרח. גם מתכונים טבעוניים לקינוחים יש בשפע, וצריך רק לבחור. גם כאן אפשר לקחת את המתכון של לביבות ולהפוך אותו לגרסה יותר מתקתקה, ממש כמו בחנוכה. מתכוני שוקולד רבים יכולים בקלות להיכנס לקטגוריה הטבעונית מבלי לוותר בכלל על הטעם ועל המתיקות.

בישול לילדים

מעבר לקינוחים ולטעמים העשירים של המנה העיקרית, אסור לשכוח שלילדים יש לעתים העדפות אחרות. אם אתם מתכוונים להכין מתכונים טבעוניים אשר מיועדים לילדים, כדאי לבדוק איתם קודם ולנסות להתאים את המרכיבים לסגנון שילדים יאהבו. גם כאן אין אמת אחת מוחלטת: יש ילדים שממש אוהבים לביבות מכל הסוגים ובכל הטעמים ויש כאלה שממש לא יתקרבו לצלחת הלביבות שתכינו. בקיצור, לפני שניגשים להכין מתכונים מורכבים, עצרו רגע, חישבו והתאימו את הארוחה לקהל שלכם.