עוברים דירה ויש לכם ילדים? כך תעשו את זה בכיף

מעבר דירה עם הילדים

החלטתם לשנות את כתובת המגורים ולעבור לבית חדש? שיהיה בשעה טובה ובמזל טוב. אך כאילו שהצעד הזה לכשעצמו אינו מורכב ומלחיץ דיו, אם אתם משפחה עם ילדים, אתכם יעברו גם הילדים, הלוא אי אפשר להשאיר אותם לדיירים החדשים שיכנסו במקומכם… ואכן, אף על פי שתקופת מעבר הדירה עם ילדים יכולה להפוך למורטת עצבים, זה איננו הכרח המציאות.

אספנו עבורכם מספר טיפים, בעזרתם תוכלו להפוך את תקופת המעבר לחוויה משמחת ומגבשת לכל המשפחה.

טיפים למעבר דירה עם ילדים

  • הכנה והסבר מקדים – כנסו אסיפה משפחתית, הכינו כיבוד כיפי, דאגו לאווירה טובה ורגועה, ופרשו בפני הילדים בקווים כללים את תוכנית ההכנה לאריזה, למעבר הדירה ולפריקה. שימו לב כי ההסבר מותאם לגיל ולהבנה של הילדים, שתפו אותם ברגשותיכם ועודדו אותם לחלוק בשלהם, תאמו גבולות וציפיות, והכי חשוב – השתדלו לשמור על האופטימיות והריגוש לקראת השלב החדש, על מנת שהילדים יחוו את המעבר כחוויה חיובית ומפתחת, במקום מלחיצה ומותחת.
  • היכרות עם הבית החדש – במידה וניתן, קחו אותם לראות את הבית, במידה ולא ניתן, הראו להם תמונות של המקום החדש ובקשו לשמוע את דעתם לגביו.
  • היכרות עם הסביבה החדשה – היה ואתם עוברים לעיר אחרת או מרחק מהבית הישן שייאלץ אותם לעבור בית ספר או גן ולהיפרד מחבריהם, ההכנה המוקדמת חשובה אף יותר וצריכה להיעשות ביתר רגישות. במקרים כאלו מומלץ מאד לקחת את הילדים לבקר באזור הבית החדש – להכיר את השכונה, גני השעשועים, מרכזי הקניות וכדומה. אם ישנם מרכזים קהילתיים או מפגשים חברתיים הנערכים לתושבי האזור, כדאי להתחיל לפקוד אותם עם הילדים, על מנת שיכירו חברים חדשים לפני המעבר.
  • הזדמנות למיין את חפצי הילדים – בקשו מילדיכם להתחיל ולמיין את חפציהם, עודדו אותם להיפטר מהמיותר. זו הזדמנות מצוינת להעביר או לתרום צעצועים, בובות ובגדים ישנים שאינם שמישים להם עוד.
  • אריזה משותפת – אם החלטתם לארוז בעצמכם, ולא להיעזר בשירותי אריזה של חברת הובלות, אל תהססו לבקש מהילדים עזרה, הדגישו כי כל עזרה מתקבלת בברכה ולכל אחד יש חלק חשוב במעבר. כל ילד יכול לבחור תפקיד מיוחד לו באריזה, לפי הגיל והיכולת. למשל – ילד אחד יכול להיות אחראי על הכנסת חפצים לא שבירים לארגזים, ילד אחד יכול להיות אחראי על סימון וצביעת הארגזים בטושים ובצבעים, ילד אחר על רישום מספרי הארגזים ותכולתם וכו'.
  • תכנון החדר החדש – בקשו את עזרתם בתכנון חדרם החדש, בבחירת הרהיטים החדשים ובתכנון מיקום המיטה, ארון הבגדים, השולחן וכדומה. אין כמו מעורבות אישית על מנת ליצור קשר עם הבית החדש.
  • ביום המעבר – ביום המעבר מומלץ להפקיד את הילדים בידי הסבים והסבתות, חברי משפחה או חברים קרובים שיעשו להם יום כיף שייזכרו באופן חיובי. יום המעבר הוא יום לחוץ במיוחד, בו על ההורים לשים לב לפרטים רבים, וכמעט בלתי אפשרי לטפל בילדים תוך כדי. בנוסף, לראות את הבית הישן או הבית החדש ריקים יכולה להיות חוויה מעט טראומתית וכדאי לחסוך אותה מהם.

לסיכום, מעבר דירה עם ילדים יכול להיות חוויה מעצימה ומגבשת לכל המשפחה, הזדמנות להתחלה חדשה וטובה יותר. השתדלו להתנהל תוך תכנון מראש ורגישות לצורכי הילדים, והם יגמלו לכם בעזרה ומצב רוח חיובי.