כל הסיבות לבכי של התינוק שלכם

בחודשים הראשונים לחייהם תינוקות מתקשרים כאב, רצון לחיבוק ואי־נוחות באמצעי אחד: בכי. עוד לפני התפתחות השפה הם מזהים כי אמצעי זה מצליח להשפיע על ההורים להגיע לחדרם ולהציע נחמה. עם זאת, הורים חדשים מתקשים לגלות את הסיבה לבכי ועשויים לתת תשומת לב מיותרת או להתעלם מהבכי בשל תדירותו הגבוהה. במאמר זה נעסוק בנושא בהרחבה ותוכלו לגלות למה התינוק מתכוון.

עיקרון העונג וההימנעות מכאב

התינוק חי לפי עיקרון העונק וההימנעות מכאב. בכל פעם שהתינוק חש כאב הוא ינסה לאותת לכם להגיע כדי להפסיק את זה.

כפי שאתם יכולים לקרוא בהרחבה באתר בייבילנד – עולם שלם של הורות, קיימים מספר גורמים לכאב בחודשים הראשונים. הסוג הראשון הוא כאב פיזי שיכול להיות תוצאה של גזים, שיניים שמתפתחות או חוסר נוחות בעקבות טמפרטורה נמוכה או גבוהה מדי. בנוסף, החיתול עשוי להיות לא נוח או שתפרחת חיתולים יוצרת פצעונים קטנים על עורו העדין של התינוק וגורמת לתחושה של חוסר נוחות. התגובה הטבעית של התינוק לכל אלה תהיה בכי צורם. מה ניתן לעשות? הרימו בעדינות את רגליו של התינוק כאשר הוא שוכב על הגב ונסו לשחרר גזים. בנוסף, ודאו כי התינוק אינו נשאר עם חתול רטוב והשתמשו במשחה למניעת תפרחת חיתולים. בדקו כי הטמפרטורה בחדר מאוזנת, ניתן לתלות מד־טמפרטורה מעוצב על הקיר, וכך תדעו תמיד מהי מידת החום והקור בחדר.

הסוג השני של הכאב הוא כאב רגשי. התינוק זקוק לתשומת לב, לחום ולאהבה שלכם. הרימו והרגיעו אותו כאשר הוא בוכה ללא סיבה (אם שללתם את הסיבות האחרות שציינו לעיל).

סיבות נוספות לבכי בשנה הראשונה לחייו של התינוק

בשנת החיים הראשונה מתחילות עוד סיבות נוספות לבכי. הראשונה היא התפתחות שיניו של התינוק. בתקופה זו התינוק יאותת לכם שמדובר בבעיה באמצעות קירוב אצבעותיו הקטנות לפה. עוצמת הבכי בשל כאבי שיניים היא גבוהה יותר. מהי הדרך להרגיע את התינוק במצב הזה? קנו נשכנים שאפשר להקפיא. הקור יאלחש את הכאב ומציצת הנשכן תקל עליו בתקופה הלא נעימה הזו.

סיבה נוספת לבכי עשויה להיות רצון לגרום לכם להגיע לחדרו ולראות אתכם מבצעים פעולה כלשהי. למשל, התינוק עשוי להשליך בכוונה את המוצץ על הרצפה או לבעוט מחוץ לעריסה צעצוע כלשהו. לאחר מכן הוא יתחיל בבכי קורע לב עד שיקבל את הצעצוע חזרה. המשחק הזה עשוי לחזור על עצמו מספר פעמים. הפעם, כדאי לכם לשתף פעולה ולהמחיש לתינוק שאתם שם עבורו.

סיבה נוספת לבכי יכולה להיות עייפות. תינוקות רבים מתקשים להירדם וכאשר הם מתעייפים הם בוכים. הדרך לפתור זאת היא באמצעות תנועה. חלק מההורים יוצאים לטיול קצר בעגלה סביב הבית, אחרים מערסלים את התינוק בידם ומסתובבים ברחבי הבית. מוזיקה נעימה ונענוע עדין בעגלה יכולים לסייע לתינוק להרגע ולישון.

לסיכום, קיימות סיבות רבות לבכי ובהתחלה הדבר עשוי להיות מבלבל. לאחר מספר חודשים תגלו כי יש הבדל בצליל ובעוצמה של הבכי הנובע מעייפות או מכאב, ותוכלו להבין את שפתו של התינוק עוד לפני שאמר את המילה הראשונה.