רעיונות לסדנאות וטיפולים לילדים ובני נוער

אב ובת

לילדים ונוער נפש רגישה לא פחות מכל מבוגר. העולם הפנימי שלהם עשיר ומלא סקרנות ופוטנציאל. אתם כהורים בוודאי רוצים לראות את הילד מאושר ובטוח בעצמו וביכולותיו. דרך נפלאה לסייע לילד היא באמצעות טיפולים וסדנאות. ילדים לומדים דרך פעולה וחוויה, אם תשכילו למצוא טיפול או סדנה שמתחברים לתחומי העניין שלו, כך יגדל הסיכוי שהוא יהיה פתוח לתהליך.

כמובן, שעבור בני נוער ישנם קשיים אחרים שאיתם הם מתמודדים. הגוף המשתנה, הלחץ החברתי והרצון להצליח בלימודים. אך גם לקשיים אלו ניתן למצוא טיפולים וסדנאות שיתאימו לעולם התוכן של מתבגר.

סדנאות וטיפולים לילדים

ישנם טיפולים וסדנאות שיתאימו לילדים בצורה מיטבית. נציע לכם מספר רעיונות שיעניקו לכם הבנה ברורה יותר לגבי האופציות הקיימות:

סדנאות ODT- Outdoor Training

סדנאות מסוג זה מתקיימות בחוץ ונעשות בקבוצה. היתרון של הסדנאות הללו טמון בכך שהן משחררות את הילדים מהסביבה הבית־ספרית, וכך ניתנת להם הזדמנות לחקור מערכות יחסים עם בני כיתתם מנקודת מבט שונה.

טיפול בעזרת בעלי חיים

אינטראקציה עם בעל חיים יכולה להראות לילד שיקוף של ההתנהגות שלו וכיצד היא משפיע על אחרים. מאחר והחיה מגיבה בצורה טבעית אינסטינקטיבית, מדובר בתגובה בלתי אמצעית שדורשת מהילד לנהוג בעדינות ובאחריות התנהגותית. החוויה הזו יכולה בתורה לחזק את הביטחון העצמי של הילד באמצעות חיזוקים חיוביים מבעל החיים.

קלפים טיפוליים

אם ישנו קושי עבור הילד להתבטא בצורה מילולית ואפילו בכתב, הקלפים הטיפוליים ישחררו את הילד אל מול המטפל מאחר והוא ישיב לשאלות שמגיעות מתוך הקלפים. כמו כן, יכולים הקלפים לסייע לילד להגדיר את רגשותיו בצורה טובה יותר.

סדנאות לבני נוער

עולמם של בני הנוער יכול להיות קשה במיוחד בעת הזו שבה יש כל כך הרבה גירויים, וכל צעד שלהם עלול להגיע לרשתות החברתיות. הגישה הטיפולית שבה יש לנקוט תהיה שונה לעומת זו של הילדים.

סדנת דיבייט

זוהי סדנה שמעודדת חשיבה מעמיקה ומפתחת את היכולת לראות את הדברים משני צדי המתרס. על בני הנוער יהיה להכין טענה תומכת או מתנגדת בנושא מסוים, ולאחר מכן להעביר את העמדה הזו בצורה מכבדת וברורה בדגש על רטוריקה רהוטה.

סדנת יזמות

כדי לפתח אמונה בעצמי וביטחון במחשבה היצירתית שלהם, בני נוער צריכים ליצור דבר מה משל עצמם. כך תתפתח תחושת העצמאות וההבנה שיש ביכולתם לברוא רעיון ולהוציא אותו לפועל.

סדנת מנהיגות

לכל אדם החוזקות וגם החולשות שלו, וכדי להיות מנהיג מוצלח יש להכיר בכל האחד מהצדדים הללו. רק כך יוכלו בני הנוער לרתום את היכולות שלהם כדי להוביל אחרים קדימה.

ישנן מגוון דרכים להדריך את ילדינו ולעזור להם להתמודד עם כל דבר שהם עומדים מולו. יש בכך נקודת אור חיובית שמהווה הצצה לעתיד ורוד יותר. לאפשרויות טיפול נוספות ורכישת קלפים טיפוליים פנו לאתר מה המצב בכתובת הבאה- www.coachingtools.co.il